13 august 2009

M-am inscris la facultate

Vara aceasta am luat o decizie importanta: sa redevin student. In urma unei "provocari" din partea unui membru al familiei si ca urmare a unei introspectii personale am ales un domeniu nou pe care sa il studiez: DREPTUL.
Consider ca acest domeniu se apropie foarte mult de fiinţa şi construcţia mea ca persoană: sunt umanist, imi place argumentarea si logica, iubesc dreptatea si apreciez ca am o mare compasiune fata pe persoanele opresate.
Ca posibile piedici in luarea acestei decizi au fost luate in consideratie si urmatoarele:
-varsta: am 43 de ani si memoria nu mai functioneaza ca la 20 de ani. Altii au inceput foarte de timpuriu studiile in domeniul acesta si ar avea mari avantaje fata de mine.
-coruptia sistemului juridic in Romania: unii absolventi de facultati au afirmat ca li s-ar fi cerut sume intre 3.000 si 10.000 euro pentru a intra in baroul avocatilor.
-efortul prea mare: intrucat lucrez ca sa-mi intretin familia, efortul de a studia o disciplina complexa si stufoasa ca DREPTUL ar fi prea mare.
Totusi dorinta de a-mi continua studiile a trecut peste posibilele obstacole asa ca mi-am depus dosarul de admitere la Facultatea de Drept a Univeritatii Babes Bolyai din Cluj-Napoca sectia Invatamant la Distanta si am asteptat cu "sufletul la gura" rezultatul: ADMIS.
Nici nu sosise inca rezultatul ca m-am si apucat sa citesc materialele postate pe internet de la aceasta facultate pe care le-au folosit studentii la ID de anul trecut: http://law.ubbcluj.ro/ro/cd_id/
Apoi mi-am facut legitimatie la Biblioteca Judeteana din Brasov si mi-am imprumutat primele carti din bibliografie. Chiar in ziua in care am mers cu trenul la Cluj pentru acceptarea locului, atat la dus cat si la intors, pe tren, am citit aproape tot timpul din aceste materiale.
Acum contiunui sa citesc aproape zilnic din bibliografia recomandata anul trecut.
Subiectul ma pasioneaza din ce in ce mai mult si a ajuns aproape ca un drog.
Imi dores foarte mult sa iau toate examenele pe parcursul anilor, sa nu raman cu restante si notele sa fie "la inaltime".
Iar greul abea dupa aceea incepe insa placerea va continua...

2 comentarii:

  1. Edward Reifsnyder16 august, 2009 07:21

    Vali, you and I met when I was in Brasov with a group of students from the United States in about 1995. How can I contact you directly?

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello, I remember your visit in Brasov. You may contact me by e-mail at: valibota (at) yahoo . com

    RăspundețiȘtergere